Descripció
El llibre recull una selecció d’un centenar d’articles que l’autor, Jordi Bertran, va publicar al Diari de Tarragona a la secció “Maireta i seitó”. (tarragona.cat)
L’obra explora i posa en relleu el vincle cultural entre dues manifestacions molt arrelades a Tarragona: els castells i la cuina autòctona. Ambdues han estat reconegudes com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO des del 2010. (Autoritat Portuària de Tarragona)
A través dels textos seleccionats, Bertran aprofundeix en com aquests dos elements formen part de la identitat de Tarragona, no només com a festes o tradicions que es celebren perquè sí, sinó com a expressions que evoquen història, comunitat, valors, memòria col·lectiva i plaer gastronòmic. (laciutat)
El títol —Tarragona amb C de castells i de cuina— fa referència a la doble mirada dels articles recollits: “C” de castells i “C” de cuina, dues “C” que configuren Tarragona des de molts punts de vista: el festiu, el social, el cultural i el gastronòmic. (tarragona.cat)